Het is hoogtijd voor sociale evolutie. Het IK-tijdperk is voorbij. We kunnen het niet meer alleen. Onze gids voor sociale evolutie belicht samenwerking en WEvolutie. Bruggenbouwers maken namelijk het verschil.
Sociaal ondernemerschap met Fair2
Een nieuwe generatie ondernemers staat op: sociale ondernemers die innovatief en co-creatief de uitdagingen van vandaag aanpakken. Lees meer…
Rangaswamy Elango: evolutieheld in India
Wetenschapper Rangaswami Elango hervormde zijn dorp in India tot economische enclave waar het nu voor iedereen goed toeven is. Lees meer…
Van sociale media word je niet gelukkiger
Een artikel over het gebrek aan verbinding in het communicatieve tijdperk. Lees meer…
Is partnerschap in goede doelen evolutionair?
Bedrijven voor goede doelen werken steeds vaker globaal met elkaar samen. Is deze internationale samenwerking wel succesvol? Lees meer…
Nr. 1 is sociale cohesie in wijk
Frans Manders is een leider en een kartrekker met sociale ideeën. Iemand die in torenstad Zutphen graag initiatieven neemt. Lees meer…
Antroposofisch bedrijf in Egypte
Het SEKEM initiatief in Egypte is beroemd om zijn de biologisch-dynamische landbouw, ecologie, cultuur, gezondheid en educatie.Lees meer…
Nieuwe vrienden maken?
Hoe creëer je een leuk sociaal leven voor jezelf als je ouder bent?
Het boek van Jan Rotmans verhaalt over de uiteenlopende transitieprocessen die zich in Nederland afspelen. Lees meer…
Gaan bedrijven meer sociaal ondernemen?
Sociale verantwoordelijkheid is trend, maar het is nog heel wat anders om sociale verantwoordelijkheid echt te praktizeren. Lees meer…
Snoezelruimte voor kids met special needs
De belevingsruimte voor leerlingen met speciale behoeften zorgt voor betere focus op leren en interactie met anderen. Lees meer…
Women Wage Peace lopen voor vrede
Women Wage Peace (vrouwen voor vrede) wandelde op 8 oktober 2017 tegen oorlog en vijanddenken. Nederland deed mee. Lees meer…
De evolutie van de Saoedische vrouw
Moedig en stil nemen miljoenen vrouwen in de wereld hun toekomst in eigen hand. Lees meer…
De tijd voor nieuw geluid is aangebroken
Chris van de Ven van HOPE XXL werkt samen met jonge founders en de raad van aanbeveling aan een realiseerbare en duurzame toekomst voor iedereen. Lees meer…
Buurteconomie keert terug
In een buurt zit genoeg economisch potentieel om zaken succesvol te maken, maar dat krijgt (nog) niet genoeg aandacht. Lees meer…
Philipp Blom over wat op het spel staat
De rijke democratieën willen geen toekomst. Ze willen behouden wat ze hebben. Volgens Philipp Blom de verkeerde weg.Lees meer…
Doe ‘ns iets voor niets
Een kapper is de inspiratie achter een opmerkelijke, wereldwijde goodwill beweging: DoSomethingforNothing.Lees meer…
Leer kinderen de kracht van inleving
De wereld wordt gekenmerkt door geweld tussen mensen. Laten we beginnen onze kinderen de kracht van inleving in relaties te leren. Lees meer…
Tanja Abbas ziet wereld vol kansen
Evolutionair verbinder Tanja Abbas wil harmonie brengen, daar waar onbalans is. Duik in haar wereld van voelen, denken en doen.Lees meer…
Buurtateliers laten wijken schitteren
Wijken zijn soms slaapwijken geworden. Maar ze hebben baat bij creatieve en culturele buurtateliers.Lees meer…
Inclusieve samenleving vraagt om WEvolutie
PvdA-politicus Otwin van Dijk: ‘Ons land smacht naar verbinding en naar een inclusieve samenleving. Te beginnen in de innovatieregio Achterhoek’ Lees meer…
Geef de wereld jouw kleur mee
Het werelddrama viert hoogtij in de media. We zijn de onderlinge verbinding kwijt. Is er hoop? Ja!Lees meer…
ArtEZ heeft sociale impact
Marjolijn Brussaard van ArtEZ streeft naar maatschappelijk relevantie. Zal kunst prioriteit krijgen van politici, bedrijfsleven en burgers? Lees meer…
Sociale vernieuwing in krimpregio
De krimpregio’s hebben te maken met bezuinigingen, wegtrekken van jongeren en vergrijzing. Hoe kun je oplossingen voor sociale vernieuwing bedenken?Lees meer…
Johan Galtung, change agent voor vrede
Prof. Johan Galtung heeft duizenden mensen geïnspireerd om zich voor vrede in te zetten. Een artikel over evolutie in vrede.Lees meer…
Soroptimisten steunen kindvluchtelingen
Legien Kromkamp schetst de mooie perspectieven in de projectenSyria ‘Back to School’ en ‘Back to Society’. Lees meer…
Basisinkomen: vangnet of luchtspiegeling?
Het Nationaal Congres Basisinkomen pleit voor invoering van het basisinkomen. Lees meer…
Sociaal stadsgeluk
Sociaal verbonden mensen voelen zich gelukkiger. Daarom is stadsgeluk zo belangrijk, zegt stedenbouwkundige Charles Montgomery. Lees meer…
Wij zijn nr. 1 inspiratiemagazine voor zinvolle evolutie. Persoonlijk, zakelijk en maatschappelijk. We serveren je opmerkelijke inzichten, oude en nieuwe wijsheden en vooral stof tot nadenken. We streven ernaar om opbouwend te zijn in plaats van angst of verdeeldheid te zaaien. Vanuit een integrale visie. Want je bent geen eiland. Je maakt deel uit van het geheel. Jouw evolutie van onderop - samen met en voor anderen - doet ertoe! Het maakt je leven rijker! | Mary Span
We zijn momenteel niet aanwezig. Je kunt ons een e-mail sturen, dan komen we er zo snel mogelijk op terug.
Beheer cookie toestemming
Wij gebruiken cookies om onze website en onze service te optimaliseren.
Functioneel
Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt.De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.