PERSONAL BRANDING | checklist | zakelijke evolutie

Checklist voor personal branding

Met authentieke personal branding kun je een enorm verschil maken. Het is een proces vanuit [zelf]inzicht naar zichtbaarheid. In feite bouw je dan aan meerwaarde voor de wereld als je het proces vanuit je eigen schatkamer en met passie volgt. Lees nú de branding checklist en maak een afspraak met Mary Span van LOGE21.

Wat kun je vandaag doen?

Als je impact wilt hebben in leven of werk dan is internet een goed begin. Het is gratis en vrij eenvoudig om je online in te schrijven bij allerlei sites, zoals LinkedIn, Twitter, Facebook of Hyves.

Maak een start door je naam te googelen en onderzoek wat je over jouw activiteiten vindt. Kom je op de eerste pagina met je website of zit je vast op pagina 45? Onderzoek wat er over je staat. Dekt het de lading? Geeft het anderen een goede indruk over wat jij te bieden hebt?

Er zijn een aantal methoden om je ranking op internet te verhogen. Hier is een korte checklist wat je kunt doen als je van start gaat:

Must-haves:

  • een goed geschreven en effectief LinkedIn profiel
  • ken je Unique Selling Points en hoe je waarde kunt toevoegen
  • ken je doelgroep
  • oefen met je elevator pitch
  • een online bio met een link naar jouw website
  • vindbare profielen op Facebook, Twitter, Flickr, You Tube, Google profielen.

Leuk om te hebben:

  • een persoonlijke coach om mee te sparren
  • een persoonlijke blog of website
  • je eigen LinkedIn groep
  • je eigen domeinnaam
  • een eigen forum
  • publicatie van artikelen of blogs.

Onthoud dat de internetprofielen massamedia zijn. Bij branding is het van belang dat je de juiste wegen bewandelt.

Oproep tot actie

Zorg ervoor dat je consistent bent in alles wat je doet en wat je communiceert. Kan het zijn dat je prospect teleurgesteld is als hij je de eerste keer ontmoet? Of is je prospect juist blij verrast? Zorg ervoor dat je in alles authentiek en betrouwbaar bent.

Deel informatie over jezelf, vertel verhalen en inspireer anderen. Voeg een persoonlijke stijl toe aan je brand. Emoties verkopen beter dan feiten. Als je weet wat je wilt en wat je speciaal maakt, maak dan de stap naar offline en online contact en roep met iets speciaals op tot actie.

In de 21e eeuw kun je geen volger meer zijn. Vandaag de dag verwachten mensen dat je een leider bent die de leiding neemt over iets waar je goed in bent.

Join the [w]evolution

AUTEUR MARY SPAN | ©EVOLUTIEGIDS
Evolutiegids en trendjournalist/publicist. Hou ervan je te inspireren en te activeren
voor zinvolle evolutie in leven en werk, bouwend aan een wereld van nieuwe mogelijkheden.
brammoerland

Er is sprake van grote leegte en angst bij mensen

Bram Moerland: ‘Heel veel ideologieën vragen je om in hun verhaal te stappen. Als je dat doet, ga je vervolgens geloven in een bepaald beeld van jezelf en de ander.’

Arko van Brakel

De zelfsturende WEvolutie komt eraan

Topondernemer Arko van Brakel over Ricardo Semler, zelfsturing en co-creatie.

COPYRIGHT | PRIVACY |CREATED BY MARY SPAN | ARCHIEF

CONTACT US

We zijn momenteel niet aanwezig. Je kunt ons een e-mail sturen, dan komen we er zo snel mogelijk op terug.

Wordt verstuurd

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?