KIES JE BEROEP | blogger voor zinvolle evolutie

HOE WORD IK EEN EVOLUTIONAIRE BLOGGER?

 

‘Ik geef inzicht en uitzicht. Dat doe ik op verschillende manieren. Ik deel mijn ervaringen en netwerk en zet mijn website, boeken en sociale media in. Mensen, bedrijven en gemeenten weten zo hoe ze een succes kunnen maken van hun dromen of ideeën.’

 

Linda Commandeur, kennismakelaar & burgercoach

WERKEN ALS EVOLUTIONAIRE BLOGGER

In het begin werd een blog gezien als een uitlaatklep en had het een dagboekfunctie. Tegenwoordig verkondigen bloggers hun mening over verschillende thema’s, zijn ze gespecialiseerd in een bepaald thema of geven ze commentaar op het dagelijkse nieuws. Heel erg geliefd zijn de blogs over mode en reizen. Evolutionaire bloggers daarentegen zijn gespecialiseerd in thema’s rondom nieuwe ontwikkelingen in de 21e eeuw. Ze verdiepen zich in het nut en onnut van nieuwe evoluties en geven inzicht, commentaar of hun mening ten beste.

Het leuke van blogs is dat het van jou persoonlijk is en dat je op een creatieve manier tekst, beeld, video of infographics kunt inzetten. Bloggers worden daarom gezien als creatieve schrijvers en beeldmakers, die een onderscheidende bijdrage leveren aan de ontwikkelingen in hun omgeving. In feite ben je een evolutionaire journalist en beeldmaker in een.

Als je ergens passie voor hebt en jouw evolutie met anderen op het internet wilt delen, dan is een blog een fantastisch medium. Het mooie van een blog is dat je ook feedback van je lezers kunt vragen. Feedback moet je zien als een waardevolle bijdrage aan jouw ontwikkeling. Als je jouw lezerspubliek vragen stelt, kun je zelfs een community opbouwen. De tips en ervaringen die je dan krijgt, helpt de wereld weer vooruit.

foto: Mary Span | LOGE21

Adriaan Hoogendijk, filosofisch raadsman en schrijver:

“Ik ben een echte mol”, zegt Adriaan zonder blikken of blozen. “Ik hou niet van buiten zijn en ben het liefst hier aan het werk met en voor bezieling van mensen. Hier schrijf ik mijn teksten en komen mijn ideeën en plannen tot leven.” Want dat moet worden gezegd: Adriaan is een afgestudeerd filosoof in de liefde en een veelzijdig meesterschrijver met een creatieve inslag.

FEITEN

  • 77% van alle mensen met internet lezen wereldwijd 1,5 miljard blogs.
  • De meerderheid van de bloggers zijn vrouwen.
  • Bloggers, die iedere dag publiceren, krijgen vijf keer meer bezoekers dan blogs die slechts eens per week een nieuw artikel online zetten.
  • Langere artikelen krijgen meer backlinks. Vooral artikelen met diepgang hebben de voorkeur bij Google.
  • Evolutionaire artikelen verrijken je content.

Reisblogger Tom
Tom Grond reist rond en maakt mooie foto’s bij zijn Instagram-verhalen. Hij is een bekende blogger geworden, die intussen gratis kan rondreizen. In het begin moest hij van zijn spaargeld leven. Na een tijdje kreeg hij gratis overnachtingen aangeboden in ruil voor foto’s ter promotie van het betreffende hotel. Hij wordt ook regelmatig uitgenodigd voor persreizen, waarvoor hij betaald wordt. Tom wil mensen inspireren om de wereld te ontdekken en tips te geven voor een groot reisavontuur of luxe uitje. Bloggen is nu zijn leven én carrière geworden.

TOEKOMSTVERWACHTINGEN

Met een succesvolle blog en veel lezers bestaat de mogelijkheid om om via andere media geld te verdienen. Succesvolle bloggers krijgen veel uitnodigingen voor events en adverteerders voor hun website, waarmee ze hun inkomen kunnen verhogen. Tegelijkertijd kunnen ze daarmee hun branding verder uitbouwen. Het thema, waarover je schrijft, moet wel een duidelijke snaar raken bij je doelgroep.

Het is belangrijk dat je communicatief, authentiek en open bent. Wees jezelf en goed op de hoogte van jouw evolutiethema. Wees dus een expert. En ken je doelgroep en online-media. Met behulp van computertaal CSS en HTML of met WordPress en voorbeelden op internet kun je al snel een blog samenstellen. Met een database aan goede content kom je ook een heel eind.

Als je geld verdienen moet, dan wordt bloggen snel een fulltime job. Naast het schrijven van artikelen dien je jezelf te vermarkten en netwerken kost veel tijd. Want in the picture blijven is een eerste vereiste bij bloggen. Een mooie vorm van geld verdienen is Affiliatemarketing. Het is een vorm van internetmarketing waarbij adverteerders hun partners (in dit geval jou als blogger) belonen voor de gegenereerde verkopen die voortkomen uit de link die je plaatst. Hoeveel je verdient per aankoop? De gemiddelde commissie ligt op 5 tot 10% van de aankoopprijs, maar dat kan ook lager zijn.

Beroepservaring en know-how zijn verder bij het bloggen van cruciaal belang. Je kunt je know-how opvijzelen met trainingen, seminars of workshops.

CONTACT US

We zijn momenteel niet aanwezig. Je kunt ons een e-mail sturen, dan komen we er zo snel mogelijk op terug.

Wordt verstuurd

Lift Your Life & Your World & Share it!

Login met je gegevens

Je gegevens vergeten?